بهترین ضد آفتاب پوست

بهترین ضد آفتاب پوست

بهترین ضد آفتاب پوست چه ویژگی هایی دارد ؟

برترین ضد آفتاب پوست چه خصوصیاتی دارد ؟

ویژگی های بهترین ضد آفتاب پوست چیست ؟ ضد آفتاب ها برای چه سنی و چه کسانی مناسب هستند ؟ آیا کرم های ضد آفتاب دارای عوارض پوستی هستند ؟ چه نوع ضد آفتابی مناسب چه نوع پوستی است ؟ فواصل زمانی جهت تمدید ضد آفتاب ؟ spf  چند مناسب است ؟ و …جهت دریافت پاسخ تمامی سوالات مقاله ی زیر را دنبال کنید .

چه افرادی باید از ضد آفتاب استفاده کنند ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت پوست تمامی افراد نیاز مفرط به این محصول دارد . پوست ما به سبب مجاورت نور خورشید نیاز است تا از ضد آفتاب استفاده کند . ضد آفتاب ها مثل یک محافظ قوی در برابر اشعه ی مضر فرابنفش خورشید عمل می کنند . عدم استفاده از آن موجب پیری زودرس پوست ، ایجاد لک و چروک پوستی  و در خطرناک ترین حالت خود منجربه ابتلا به سرطان پوستی می گردد . خطر ابتلا به سرطان پوست بسیار شایع است . آمارها در جدید ترین مطالعات حاکی از آن است که ازهر پنج آمریکایی، یک نفر به سرطان پوست گرفتار می‌شود.


کرم ضدآفتاب پوست چرب بیولاین

کرم ضدآفتاب پوست چرب بیولاین

کرم ضدآفتاب پوست خشک

کرم ضدآفتاب پوست خشک


چه نوع ضد آفتابی مناسب است ؟

بهترین ضدآفتاب پوست دارای ویژگی های زیر است :

  • پوست را در برابر از پرتو UVA و UVB محافظت کند.
  • از  SPF 30 به بالا باشد .
  • مقاومت لازم را در برابر آب داشته باشد .

هر سه فاکتور اصلی ذکر شده را یک ضد آفتاب خوب باید داشته باشد . تا از آفتاب سوختگی ، پیری پوست و سرطان های پوستی جلوگیری کنند .


بهترین ضد آفتاب پوست

آیا ضد آفتاب به تنهایی کافی است ؟ بهترین ضد آفتاب

مصرف ضد آفتاب قطعا ضروری است . اما مراقبت های مکمل نیز لازم است . مراقبت های مکمل شامل موارد زیر است :

  • حتی الامکان بین ساعات ۱۰ صبح الی ۴ بعد ازظهر در مجاورت نور خورشید قرار نگیرید . هنگام بیرون رفتن در صورت امکان در محیط سایه ها و تابش کم تر نور خورشید قرار بگیرید . همچنین از چتر استفاده نمایید .
  • از لباس های آستین بلند ، کلاه آفتابگیر ، عینک آفتابی ، شلوار بلند و .. . پوششی که تا حد امکان از بدن شما در برابر تابش خورشید به سطح پوست محافظت کند .
  • در برابر مجاورت پوست هنگام تابش آفتاب با آب، برف و شن و ماسه احتیات کنید . زیرا در اثر انعکاس پرتوهای مضر خورشید موجب بروز آفتاب سوختگی می شوند .
  • گرچه نور خورشید منبع مفید دریافت ویتامین D  است . لذا به سبب مضرات آن برای پوست از قرص های ویتامین D استفاده نمایید .
  • دستگاه ها سولاریوم جهت برنزه کردن پوست مستقیما اشعه ی مضر فرابنفش را به پوست منتقل می کند . تا حد امکان بپرهیزید . هیچ راه امنی برای این کار وجود ندارد .
روش های مراقبت مو
ادامه مطلب

طیف گسترده در ضد آفتاب به چه معناست ؟

طیف گسترده در ضد آفتاب ها به وجود دو پرتوی مضر نور خورشید با نام های UVA و UVB گفته می شود .

  1. پرتو UVA پرتویی که از شیشه عبور می کند . موجب ایجاد لک های پوستی ، پیری زودرس پوست ، چین و چروک می شود .
  2. پرتو UVB نمی تواند از شیشه عبور کند . اما دلیل اصلی آفتاب سوختگی است .

استفاده از ضدآفتاب مناسب به عنوان سرمایه گذاری گرانبها روی پوست شماست . در صورت عدم رعایت نکات و عدم استفاده از محصولات ضد آفتاب هزینه های گزافی را پوست شما خواهد داد . در برخی از موارد این هزینه ها قابل جبران نیست .

بهترین ضد آفتاب


چه مقدار ضد آفتاب هر روز باید استفاده شود ؟ بهترین ضد آفتاب

ضد آفتاب ها بسته به نوع فلوییدی ( بر پایه آب ) و کرم ، ژل کرم ، اسپری … مقدار آن ها متفاوت است . برای مثال ضد آفتاب های فلوییدی به طور تقریبی یک انگشت و کرمی به میزان دو انگشت تنها برای صورت آغشته شود .

زدن ضد آفتاب به نقاطی نظیر پشت گوش ها گردن ، دست ها و بخش هایی از پوست که در مقابل خورشید قرار دارد ، ضروری است .

بنابراین معیار درست مصرف ضد آفتاب به میزانیست که نقاط در معرض آفتاب به طور کامل پوشش داده شوند . بسته به برند مصرفی ضد آفتاب و SPF آن لازم هر ۲ الی ۳ ساعت تمدید شود .


 SPF  در ضد آفتاب چه کاربردی دارد ؟

درصدSPF یا Sun Protection Factor هرچه بالاتر سبب مهار قوی تر پرتو های مضر خورشید می گردد . اگر چه هیچ ضد آفتابی به صورت ۱۰۰ درصد نمی تواند از پوست شما محافظت کند .

ضدآفتاب ها بنابر توانایی آنها جهت جذب و دفع اشعه UV درجه بندی می شوند . مانند۱۵ SPF یا ۲۰ SPF بدین معنا که مصرف‌کننده تا چه میزان می تواند در مجاورت نور خورشید قرار بگیرد .

برای مثال، در صورت عدم استفاده از کرم ضد آفتاب تا حدود ۱۰ دقیقه بدون احساس سوختگی زیر آفتاب باشید . برای محاسبه ی مدت زمان ماندن ضد آفتاب ۱۰ دقیقه را در مقدار SPF  ضد آفتاب خود ضرب کنید . حاصل به دست آمده مدت زمان تمدید مجدد ضد آفتاب شما را تعیین می کند .

محصولات ضد آفتاب هیچ ضرری برای پوست ندارند بلکه موجب جلوگیری از عوامل تهدید کننده مضر پوست می شود .

برند بیولاین ایتالیا بنابر به نوع پوست خشک تا چرب به صورت تخصصی محصولات ضد آفتاب خود را عرضه کرده است .

 

پایکار بنیان طب نماینده ی انحصاری محصولات برند بیولاین در ایران است .