تغذیه مناسب فشارخون بالا

تغذیه مناسب فشارخون بالا
مواد غذایی مناسب برای افراد مبتلا به پُری فشارخون

تغذیه مناسب فشارخون بالا، فشارخون بالا یا پُری فشارخون یکی از بیماری های شایع در بین افراد است . پزشکان برای کنترل فشارخون از فعالیت های گوناگون تا ایجاد چند عادت غذایی و یا دارو های کنترل فشار خون توصیه کرده اند .

اولین گام برای کنترل و درمان بیماران مبتلا به فشارخون بالا ، پایش روزانه و مستمر میزان فشارخون به وسیله دستگاه های فشارسنج اتوماتیک و دستی است . داشتن یک عدد فشارسنج خانگی امرن (Omron )  به عنوان یک برند ژاپنی و بهترین فشارسنج دنیا مشکل شما را در اندازه گیری فشارخون به صورت متداوم و روزانه یاری می دهد . برای کسب اطلاع بیشتر کلیک نمایید .

تغذیه مناسب برای کنترل فشارخون بالا

از آنجایی که عادت غذایی یک نوع سبک زندگیست لذا حساسیت در آنچه می خورید بسیار اهمیت دارد . در این مقاله به برخی از خوراکی ها و نوشیدنی ها جهت کنترل فشار خون و مناسب برای افراد مبتلا به فشار خون بالا (پری فشارخون) می پردازیم .

بسیاری افراد از کالری غذاهایی که مصرف می کنند آگاهی ندارند و یا کمتر از آنچه در نظر دارند ، کالری را محاسبه می کنند . بنابراین اولین مورد موثر در کاهش فشار خون کنترل میزان کالری دریافتی است . افزایش وزن می تواند رایج ترین مورد فشار خون بالا باشد. از این رو ترازو های چربی سنج جهت آنالیز چربی احشایی بدن و مدیریت آسان وزن ارایه شدند . دستگاه چربی سنج و ترازو امرن شما را در اندازه گیره و آنالیز چربی بدن کمک می کند .

در ادامه به بخشی از عادات غذایی سالم خواهیم پرداخت .

تغذیه مناسب فشارخون بالا ترازو امرن مدل BF214

سبک زندگی و عادات غذایی سالم در کنترل پری فشارخون :
  • از میزان مصرف الکل تا جایی که می توانید بکاهید زیرا نوشیدنی های الکلی فشار خون شما را افزایش می دهد.
  •  از مصرف افراطی نمک بپرهیزید چرا که سدیم موجود در نمک در افزایش فشار خون موثر است .
  •  نمک در انواع فست فود ها ، مواد غذایی کنسروی ، غذاها و گوشت های فرآوری شده وجود دارد .
فروش جهانی فشارسنج امرن
ادامه مطلب

بنابرین در رژیم غذایی باید انتخاب درستی داشت. از این رو رژیم غذایی DASH که یک رژیم مبتنی بر جلوگیری از ابتلا پری فشارخون  می باشد ، طراحی شد .

برنامه غذایی DASH چیست؟

یکی از برنامه های غذایی پیشنهادی پزشکان برای درمان و کنترل فشارخون بالا برنامه غذایی دش (DASH) است :

  • میوه هایی نظیر پرتقال و کیوی
  • سبزیجاتی چون سبزی هایی با برگ سبز و چغندر
  • غلات سبوس دار ، ماهی های روغنی و مرغ
  • آجیل مانند پسته و گردو
  • ادویه جاتی مانند دارچین
  • حبوبات
  • لبنیات کم چرب

در واقع این سبک غذا ها به دلیل داشتن مواد مغذی مانند پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فیبر و پروتئین در کنترل فشارخون اهمیت دارند .

فشارسنج های امرن ژاپن جهت سنجش مداوم فشارخون توسط شرکت پایکار بنیان طب عرضه شده اند .


درباره امرن

امرن راهبر بازار در حوزه تولید دستگاه های فشار خون خانگی و حرفه ای است. این شرکت موفق شد از سال ۱۹۷۳ میلادی بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه فشار سنج  به فروش برساند و عنوان پرفروشترین فشار سنج جهان را با شعار امرن دقیق و ماندگار از آن خود کند.

درباره پایکاربنیان طب

شرکت پایکاربنیان طب بیش از ۳۰ سال است که به عنوان نماینده انحصاری محصولات امرن پزشکی در ایران فعالیت دارد. هدف و رسالت ما،‌ ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه و ارائه بهترین خدمات و محصولات به پزشکان ، متخصصین کشور و مصرف کنندگان محصولات خود است .