فروش جهانی فشارسنج امرن

فروش جهانی فشارسنج امرن

فروش جهانی ۳۰۰ میلیون دستگاه فشار سنج در راستای چالش Going For Zero

بیماری سبک زندگی

امروزه کنترل فشار خون در منزل یک امر معمول در زندگی روزمره است . اما زمانی که OMRON اولین فشارسنج دیجیتالی خانگی خود را در سال ۱۹۷۳ راه اندازی کرد، اندازه گیری فشارخون در خانه هنوز رایج نبود.

اکنون حدود ۵۰ سال بعد در سال ۲۰۲۳ ، دستگاه‌های سنجش فشار خون برای مصارف خانگی در سراسر جهان گسترده شده‌اند.

فروش جهانی فشارسنج امرن

به طور خاص، فشار سنج امرن در خانه ها در بیش از ۱۱۰ کشور و منطقه در سراسر جهان استفاده می شود. امسال فروش جهانی فشارسنج دیجیتال OMRON به بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید و Omron بیشترین سهم را در بازار در سراسر جهان دارد. در این مقاله سفر خود را که منجر به فروش ۳۰۰ میلیون دستگاه شد و مراحل بعدی را معرفی خواهیم کرد.

تلاش برای ترویج و افزایش آگاهی در مورد مانیتورینگ فشارسنج خانگی

شرکت OMRON اولین فشارسنج دیجیتالی خود را برای استفاده خانگی در سال ۱۹۷۳ راه اندازی کرد . پیش از این فشارخون فقط توسط یک پزشک در بیمارستان و مراکز درمانی قابل کنترل بود. اما امرون معتقد بود که نظارت بر فشار خون در خانه می تواند برای پیشگیری بیماری های رایج و کنترل سلامت افراد مفید باشد.

HEM-1، اولین فشارسنج دیجیتالی امرن ، مانیتور دستی با مانومتر

یک پروژه تحقیقاتی بالینی در مقیاس بزرگ به نام “مطالعه اوهاساما” در سال ۱۹۸۶ آغاز شد . یافته‌های آن مبنایی برای مقدار مرجع فعلی ۱۳۵/۸۵ میلی‌متر جیوه، برای کنترل فشار خون در خانه شد. این مطالعه در شهر کوچک اوهاساما در استان Iwate انجام گرفت . منطقه ای که شیوع بالایی از فشار خون و بیماری های قلبی ـ عروقی داشت.

هدف از این مطالعه پایش فشار خون در زندگی روزمره و تحقیق در مورد رابطه فشارخون و بیماری برای تعیین و بهبود وضعیت برای ساکنین بود. امرن ۳۰۰ دستگاه فشارسنج خانگی را بدون هزینه ارائه کرد . این شروع مطالعه با استفاده از دستورالعمل های اندازه گیری خانگی فشارخون خود بود . ما در پایکاربنیان طب تلاش کردیم تا آگاهی را در مورد پایش فشارسنج خانگی ارتقا و افزایش دهیم.


مطالعه اوهاساما نشان داد ؛ کنترل فشارخون در خانه ارتباط موثری با کاهش خطر سکته مغزی نسبت به کنترل آن در مطب پزشک دارد. این نتایج منجر به توسعه مقدار مرجع ۱۳۵/۸۵ میلی‌متر جیوه شد . حتی بر دستورالعمل‌های بین‌المللی تأثیر گذاشت. و در سال  ۲۰۱۴، ۲۸ سال پس از شروع مطالعه، تلاش ها به ثمر نشست.

دستورالعمل های انجمن ژاپنی فشارخون برای مدیریت فشار خون بالا (JSH2014) تصریح کرد که فشار خون در خانه باید بر فشار خون کلینیک در درمان فشار خون بالا اولویت داشته باشد. با تشخیص اثربخشی نظارت بر فشار خون در خانه در درمان فشار خون بالا ، پایش فشارسنج خانگی به یک استاندارد در درمان فشار خون بالا نه تنها در ژاپن بلکه در سراسر جهان تبدیل شد.

پایش فشارخون

در طی ۵۰ سال فروش جهانی فشار سنج امرن به بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید.

۳۶ سال از راه اندازی اولین فشار سنج امرن گذشت تا به فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۰۹ دست یافتیم . پس از آن، نظارت بر فشارسنج خانگی به دلیل افزایش آگاهی سلامت در سطح جهانی، رایج تر شد . افرادی که از بیماری های سبک زندگی رنج می برند، و توسعه دستورالعمل های درمان فشار خون بالا برای پایش فشارسنج خانگی. و هفت سال پس از رسیدن به ۱۰۰ میلیون فروش واحد، در سال ۲۰۱۶ به ۲۰۰ میلیون رسید. پس از آن بازار فشار سنج امرن در سراسر جهان به رشد خود ادامه داد.

تقاضا نه تنها در اروپا، ایالات متحده و چین، بلکه در اقتصادهای نوظهور مانند هند و برزیل نیز افزایش یافته است. تا سال ۲۰۲۱، تنها پنج سال بعد، ما به بالای ۳۰۰ میلیون واحد رسیدیم.

همه‌گیری COVID-19 منجر به افزایش بیشتر آگاهی در حوزه سلامت شده است. فروش فشارسنج امرن در سال مالی ۲۰۲۰ به ۲.۴ میلیون دستگاه در سرتاسر جهان رسید و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت. به لطف اثربخشی بالای نظارت بر فشارخون در خانه، اندازه گیری فشار خون در خانه و استفاده از فشارسنج خانگی همچنان در سطح جهانی گسترش می یابد.

تغذیه مناسب فشارخون بالا
ادامه مطلب

 

فروش جهانی فشارسنج امرن


هدف، دستیابی به صفر رویدادهای مغزی ـ قلبی عروقی


Going For Zero

در حال حاضر حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند . ترسناک‌ترین جنبه فشار خون بالا پیشرفت بیماری معمولاً بدون علائم است . اما همچنان می‌تواند باعث بیماری‌های جدی مغزی عروقی یا قلبی عروقی مانند سکته مغزی و حمله قلبی شود.
ژاپن نیز دومین قاتل بزرگ خود را در سال ۲۰۱۷ بیماری قلبی از جمله حمله قلبی دیده است .

سومین قاتل در رتبه بندی بیماری های عروق مغزی مانند انفارکتوس مغزی و خونریزی مغزی است. در مجموع، همه این بیماری ها نشان دهنده مسائل بهداشتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
OMRON Healthcare با وفاداری به مأموریت خود یعنی کمک به تحقق زندگی سالم و راحت برای مردم در سراسر جهان ادامه می دهد . همچنین دستیابی “به صفر کردن رویدادهای قلبی عروقی مغزی” مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی از چشم انداز های این شرکت است .


علاوه بر توسعه مانیتورهای فشار خون، امروزه با چالش‌هایی مانند گسترش خدمات مراقبت‌های بهداشتی از راه دور در سطح جهانی نیز مقابله می‌کنیم که نویدبخش ایجاد زیرساخت‌های پزشکی جدید و توسعه الگوریتم‌هایی است که از هوش مصنوعی برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی و مغزی استفاده می‌کنند.
در سپتامبر ۲۰۲۰، VitalSight، یک سیستم نظارت از راه دور بیمار برای بیماری‌های مزمن مانند فشار خون بالا را در آمریکای شمالی راه‌اندازی کردیم. سپس در آوریل ۲۰۲۱ ما شروع به ارائه خدمات برای حل مشکلات اجتماعی جدیدی کردیم که در سراسر جهان ظاهر شده اند، مانند Hypertension Plus، یک سرویس نظارت از راه دور بیمار برای بیماران مبتلا به فشار خون در بریتانیا.

ما همچنین با همکاری سنگاپور، هند و برزیل، خدمات نظارت از راه دور بیمار را پیش می بریم . از آنجایی که همه‌گیری جهانی COVID-19 چالش‌های جدید و تغییراتی را در ارزش‌ها و سبک زندگی مردم در خدمات مراقبت‌های بهداشتی چهره به چهره ایجاد کرده است .

در ژاپن، در ژوئن ۲۰۲۱ یک برنامه تحقیقاتی مشترک به نام “هوش مصنوعی مراقبت های پزشکی” با دانشگاه کیوتو آغاز شد . از طریق این برنامه، در حال توسعه الگوریتم هایی که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، علائم بیماری های قلبی عروقی مغزی را شناسایی می کند تا انواع مختلفی از بیماری ها را تجزیه و تحلیل کند.

داده هایی مانند فشار خون در روز و شب اندازه گیری شده در خانه ، وزن بدن و میزان فعالیت. ما همچنین در حال انجام تحقیقاتی در مورد روش هایی برای بهبود فشار خون هستیم که متناسب با سبک زندگی و ویژگی های افراد است.

فروش جهانی فشارسنج امرن

با ترکیب فناوری اندازه‌گیری داده‌های زیستی OMRON و فناوری هوش مصنوعی دانشگاه کیوتو، هدف این است که بتوانیم علائم اولیه بیماری‌های قلبی عروقی مغزی را تشخیص دهیم و روش‌هایی برای بهبود فشار خون فردی را ارائه دهیم، با هدف نهایی دستیابی به رویدادهای قلبی عروقی مغزی صفر.(Going For Zero)

فروش جهانی ۳۰۰ میلیون دستگاه فشار خون هدف ما نیست، بلکه فقط یک نقطه گذرا است. علاوه بر ارتقای نظارت بر فشارخون، OMRON Healthcare  با همکاری نزدیک با مؤسسات پزشکی و تسریع اقدامات برای کاهش خطر بیماری و جلوگیری از بدتر شدن آن، به کار در جهت دستیابی به رویدادهای قلبی عروقی مغزی صفر ادامه خواهد داد.

 شرکت پایکاربنیان طب بیش از ۲۰ سال به عنوان نماینده انحصاری محصولات امرن پزشکی در ایران فعالیت دارد. لازم به ذکر است که این شرکت هم راهی مانند شرکت امرن را طی نموده و در ابتدای فعالیت خود به عنوان نماینده محصولات امرن ، توانست فرهنگ استفاده از فشارسنج دیجیتال خانگی را در بین ایرانیان ایجاد نماید .

موانعی مانند اصرار پزشکان بر استفاده از فشارسنج های جیوه ای و چکاپ و کنترل فشارخون فقط در کلینیک ها و بیمارستان ها پشت سر گذارند و به گونه ای فرهنگ سازی نماید. امروزه اغلب خانواده ها بخصوص خانواده هایی که با پری فشارخون دست و پنجه نرم می کنند . از فشارسنج های دیجیتال خانگی در منزل خود استفاده می نمایند . که بخشی از این را مرهون شرکت امرن و در ایران شرکت پایکاربنیان طب هستند .


مقاله ی مقایسه ی فشارسنج های امرن