یکی از اولین نشانه های پیدایش بسیاری از بیماری ها بالا رفتن دمای بدن یا به اصطلاح تب کردن است که به راحتی با لمس کردن پیشانی و یا زیر گردن می توان گرمای بیش از حد بدن را تشخیص داد اما برای اندازه گیری دقیق درجه حرارت بدن و زیر نظر گرفتن تغییرات آن در بدن به وسیله ی تخصصی مانند تب سنج غیرتماسی نیاز است.

تب سنج دیجیتالی امرون ۷۲۰ ،دستگاهی پیشرفته و مدرن ساخت کشور ژاپن است. دمای بدن بیمار را به صورت غیرتماسی و از طریق تکنولوژی مادون قرمز در عرض یک ثانیه اندازه گیری می کند. از  تب سنج غیرتماسی می توان برای اندازه گیری دمای اجسام و غذا مثلا شیر کودک و همچنین دمای اتاق استفاده کرد.

از دیگر قابلیت های تب سنج غیرتماسی می توان به نور پس زمینه در شب، خاموش شدن خودکار دستگاه وثبت ۲۵ نتیجه آخر در حافظه اشاره کرد.

این نوع تب سنج های غیر تماسی در دوران شیوع بیماری های تنفسی و ویروسی بیش تر از پیش مورد توجه بیمارستان ها، مراکز درمانی،سازمان ها، ادارات و عموم مردم قرارگرفت.

تب سنج غیر تماسی چیست ؟

دماسنج غیر تماسی در واقع نوعی ترمومتر مادون قرمز است که بر اساس تحرک مولکول های هوا یا اجسام با حرارت بالا، نوعی انرژی مادون قرمز تولید می کند که توسط تب سنج لیزری جذب و به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود.

تب سنج لیزری با اندازه گیری انژی تمام اجسام و تبدیل به سیگنال های الکتریکی دما را روی صفحه نمایش نشان می دهد.

کاربرد تب سنج غیرتماسی OMRON Gentle Temp 720 در دوران پاندمی کرونا :

این نوع دماسنج ها بیشتر در مراکز درمانی و پرتردد قابل استفاده است و یک دلیل آن هم کارایی بالایشان است، این تب سنج از طریق لیزر با کمی فاصله روی پیشانی قرار می گیرد و پس از یک تا ۳ ثانیه درجه حرارت بدن را نشان می دهد. یکی از مزیت های  این تب سنج غیرتماسی این است که با پوست ارتباط مستقیم برقرار نمی کند به همین دلیل از لحاظ بهداشتی به راحتی می توان  در افراد مختلف  بررسی دما را انجام داد.

نحوه استفاده از تب سنج غیرتماسی  OMRON Gentle Temp 720:

برای اطلاع از نحوه استفاده از تب سنج امرون ۷۲۰ می توانید لینک ویدیو را مشاهده نمایید .

۱-واحد اندازه گیری دما را بین درجه سیلسیوس (C) و درجه فارنهایت (F) انتخاب کنید.

۲-بوق دستگاه را تنظیم کنید.(حالت روشن یا خاموش)

۳_پوشش لنز را بردارید.

۴- دکمه on/mem  را فشار دهید.

۵- لنز پروب را در فاصله یک تا سه سانتی متر از مرکز پیشانی نگاه دارید.

۶- دکمه start را فشار دهید.

همایش عاملان فروش جمهوری 1402
ادامه مطلب

۷- پس از به صدا در آمدن بوق طولانی، می توانید دماسنج را از روی پیشانی بردارید.

۸- نتیجه اندازه گیری بر روی صفحه نمایشگر قابل رؤیت است.

Omron mc-720 تب سنج دیجیتال غیر تماسی امرون

Omron mc-720
تب سنج دیجیتال غیر تماسی امرون

شرکت امرون : تولید کننده مجهزترین و پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی ژاپن

امرن راهبر بازار در حوزه تولید دستگاه های فشار خون خانگی و حرفه ای است.این شرکت موفق شد تا سپتامبر ۲۰۰۹، صد میلیون دستگاه فشار سنج به فروش برساند و عنوان پرفروش ترین فشار سنج جهان را از آن خود کند .علاوه بر فشار سنج، امرن در تولید سایر تجهیزات پزشکی، از شهرت خاصی برخوردار است. از دیگر محصولات این شرکت میتوان به الکتروکاردیوگراف، تنس، گام شمار، دستگاه چربی سنج، ترازو، دستگاه قندخون،تب سنج و به نبولایزرهای خانگی اشاره کرد. این دستگاه ها به دلیل دقت در اندازه گیری، عمربالا و نگهداری آسان از محبوبیت بالایی برخوردارند.

کمپانی امرن ژاپن از پیشتازان بازار در حوزه تولید انواع دستگاه فشار خون خانگی و دقیق ترین دستگاه های فشارسنج دیجیتالی می باشد. پایکاربنیان طب، سالهاست که گلچینی ازبهترین و دقیق ترین دستگاه های سنجش سلامت این کمپانی بزرگ رادربازار تجهیزات پزشکی کشورعرضه می کند.

شرکت پایکار بنیان طب : نماینده انحصاریOMRON  در ایران

شرکت پایکار بنیان طب از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را به عنوان یکی از بخش های زیر مجموعه گروه شرکتهای پایکار بنیان آغاز نمود. باتوجه به سابقه وشهرت مجموعه بزرگ پایکاربنیان مبنی برارائه خدمات ومحصولات برترجهانی به مشتریان خود،‌شرکت پایکار بنیان طب نیزبرآن شدتادرحوزه تجهیزات پزشکی تشخیصی، خانگی و بیمارستانی و همچنین محصولات تخصصی آرایشی و بهداشتی پوست و مو اقدام به واردات بهترین محصولات از معتبرترین شرکت هاو برندهای جهان نماید .

در سال ۱۳۷۷ پایکار بنیان طب، موفق به اخذ نمایندگی انحصاری OMRON ژاپن در ایران شد .این شرکت در زمینه تجهیزات مراقبتی خانگی و بیمارستانی، سابقه ای طولانی دارد و معتبرترین و گسترده ترین برند در زمینه تجهیزات پزشکی در جهان است که با در اختیار داشتن ۶۳% بازار کشور ژاپن ۵۱% بازار کل جهان خود را در صدر شرکتهای تولید کننده دستگاه فشار خون سنج دیجیتال خانگی قرار داده است.

هدف و رسالت شرکت پایکار بنیان طب ،‌ ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه و ارائه بهترین خدمات و محصولات به پزشکان ، متخصصین کشور و مصرف کنندگان محصولات خود می باشد. شرکت پایکار بنیان طب با توجه به دیدگاه مشتری مداری که دارد در زمینه ارائه خدمات تعمیر و گارانتی محصولات، در واحد فنی مهندسی و خدمات پس از فروش با شماره تماس ۰۲۱۸۲۴۴۱۲۰۵ پاسخگوی مشتریان می باشد.

آدرس شرکت پایکار بنیان طب : خیابان وزرا، روبروی خیابان ۳۵، پلاک ۱۰۲

شماره تماس : ۲-۰۲۱۸۲۴۴۱۲۰۱

=۵۳۷۷۳۲۲۵۱۷۸&data[responsive]=yes”>

‘ mobile_image=” attachment=” attachment_size=” format=’16-9′ width=’16’ height=’9′ conditional_play=” id=” custom_class=” av_uid=’av-l5z1t591′]