تاثیر چاقی در فشار خون بالا

چاقی و فشارخون بالا

چاقی و فشارخون بالا

از اولین احتمالات ابتلا به بیماری فشارخون چاقی است که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد مبتلایان به چاقی از آن رنج می برند . حتی می توان عنوان کرد افزایش وزن ارتباط مستقیم با افزایش فشارخون دارند . بیماری پر فشاری خون یا فشارخون بالا با اصطلاح هیپرتانسیون نیز در میان پزشکان شناخته می شود . فشار خون از جمله بیماری های شایع مزمن در عصر ماست .

چاقی اولین تهدید فشارخون چاقی و فشارخون بالا

علاوه بر افزایش وزن ، سن هم یکی از عوامل تعیین کننده بروز فشار خون است . اما صرف نظر از علل بروز این بیماری در گروه های مختلف ، باید دانست که فشارخون طبیعی چگونه تامین و حفظ می شود .

فشارخون طبیعی تعریف می شود ؛ از حرکت مداوم خون از سوی قلب به سوی بافت های مختلف بدن و بلعکس که طی یک روند نسبتا ثابت در عروق و رگ ها اتفاق می افتد .

تناسب اندام در اولین قدم شما را از ابتلا به فشارخون حفظ می کند . افراد چاق سه برابر بیماری فشارخون را نسبت به افراد با وزن مناسب تهدید می کند .

ترازو های چربی سنج امرن با قابلیت داشتن حافظه و ثبت BMI امکان پایش سلامتی و کنترل وزن را به شما می دهند .

کمپانی ژاپنی امرن چربی سنجی ارائه نموده که رویداد های وزنی شما را در تلفن همراهتان نگهداری می کند .

چاقی و فشارخون

 

نرم افزار Omron Connect یک اپلیکیشن انحصاری با کاربری ساده برای انتقال داده های وزنی به تلفن همراه شماست .این نرم افزار BMI شما را برحسب قد و وزن محاسبه می کند .

بهترین ضد آفتاب پوست
ادامه مطلب

چاقی و فشارخون بالا

در صورتی که کارکرد با این دستگاه برای شما مشکل است ترازو های ساده ی اُمرُن نیز با دقت بسیار بالا عرضه شده اند . شما می توانید با استفاده از فرمول BMI و جایگذاری اعداد سلامتی خود را پایش کنید .

شرکت پایکاربنیان طب نماینده ی انحصاری برند اُمرُن در ایران است .

#مقالات

#پایکار بنیان طب